Hos loppeliten kan du selge og kjøpe barneklær og utstyr. Enkelt for deg, godt for miljøet og bra for lommeboken din.
Før du velger å selge dine barneklær og utstyr hos Loppeliten, anbefaler vi at du setter deg inn i «vilkår og betingelser» for leie av hylleplass.
Kom i gang nå!Bestilling
Vil du leie en hylleplass hos Loppeliten skjer det gjennom hjemmesiden www.loppeliten.no. Hylleplass kan leies for så mange uker du ønsker. Det er alltid mulig å forlenge leieperioden hvis det er ledige hyller. Dette gjøres på "Min butikk" under leieperioden din.
Angrerett og reklamasjon
Ønsker du å benytte deg av angrerett gjelder denne 14 dager etter du booker en hylleplass. Du må da fysisk møte opp i butikken, og får refundert det gjeldende beløpet. Hvis du har leid en hylleplass hvor leieperiodens start er mindre enn 14 dager etter leien ble bekreftet, fraskriver du deg angreretten.
Omsetningsleie og hyllepris
19 % omsetnings leie fratrekkes av det samlede salget før det utbetales til selgeren. Priser for leie av hylleplass finnes på hjemmesiden under «Priser» på nettsiden.
Forretning gjennom stand
Hvis du ønsker å drive forretning gjennom en stand er du velkommen til det, men du er selv ansvarlig for å rapportere korrekte opplysninger til skatteetaten. Leier du en hylle med intensjon om å drive forretning må det tas direkte kontakt med Loppeliten på forhånd.
Betalingsmuligheter
Leier du hylleplass online hos Loppeliten har du mulighet til å betale med kort. I Loppeliten sine lokaler kan man betale med kort eller "Vipps».
Bytte og retur av varer
Loppeliten er en videreformidler av salg mellom privatpersoner. Det er ikke mulig å bytte/returnere kjøpte varer. Unntaket er defekte leker, utstyr og elektronikk som har mangler innen en uke etter kjøp.
Hva kan du ikke selge hos Loppeliten
- Varer fra nettsider som temu, aliexpress og shein.
- Illeluktende eller skittene varer
- Størrelser over Str 170. Unntaket er mamma eller gravidklær.
- Brukt undertøy.
- Defekte varer - sjekk at varen fungerer før den selges hos oss. Dersom det er har noen mangler som er ubetydelig for bruk, kan dette selges så lenge det er merket i beskrivelsen.
Varer med små flekker eller hull kan selges men dette SKAL skrives inn i varebeskrivelsen og prisen skal gjenspeiles i dette. Overtredelse av dette vil føre til fjerning av disse varene uten varsel.»
I LEIEPERIODEN
Oppstart
Når du har betalt og leid en hylleplass registrerer du dine varer i "Min butikk". Du kan komme 1 time før stengetid dagen før leieperiodens start og sette opp innholdet i din hylle. Alle som leier hylleplass må henvende seg til kassen og fremvise legitimasjon før de får lov til å henge opp varer. Dersom du ikke har mulighet til å komme en time før, er det også mulig å komme første dagen av din leieperiode. Har du ikke satt opp innholdet i hyllen din på ovennevnte dager uten varsel har Loppeliten rett til å leie ut hylleplassen til noen andre uten refusjon. Det er ikke mulighet for å flytte på hyllene. Ingenting skal settes fast på hyllen, men du er velkommen til å «pynte» den og henge opp evt informasjon om innholdet (str, klesmerker etc.). Du skal kun plassere ting på din egen hylle. Loppeliten har rett til å eventuelt fjerne varer uten varsel hvis de er feilplassert. Loppeliten kan velge og flytte varer til egne «temastander» for å oppnå bedre salg. Det vil bli utlevert prislapper (for dine registrerte varer), kleshengere, størrelsesperler, alarmer, klesklyper og øvrig utstyr når du ankommer butikken for oppheng.
Påfyll av klær
Du kan følge med i “Min butikk” og se hvor mye som blir solgt. Dersom du ønsker å fylle på, registrerer du varene inne i “min butikk” og fyller på med varer i butikken. Du kan selv skrive ut prislapper med registrerte varer i butikken i selvbetjenings-området.
Sikkerhet
Når du leier en hylleplass hos Loppeliten følger et ubegrenset antall alarmer med til varer som er priset over 100kr. Butikken er utstyrt med videoovervåkning og alt tyveri vil bli politianmeldt. Loppeliten står ikke ansvarlig ved tyveri, ødelagte eller mistede varer. Loppeliten står heller ikke ansvarlig eller erstatningspliktig ved brann eller vannskader.
Eiendomsrett
Hylleplass-leier er selv ansvarlig for eiendelene og har rett til å selge varer fra standen. Varer som er upassende for en barnebutikk er ikke lov til å selge hos Loppeliten. Hvis du er i tvil, spør personalet. Overtredelse av dette vil føre til fjerning av disse varene uten varsel. Loppeliten har rett til å fjerne varer som er illeluktende, hullete, skitne eller uhygieniske uten varsel. Det er ikke tillatt å drive markedsføring av eksterne varer gjennom hylleplassen uten tillatelse.
Prismerking
Når du booker en hylleplass hos Loppeliten registreres alle varer online. Når du registrerer varer er det viktig med en beskrivelse av varen for å unngå svindel. Beskrivelsen skal inneholde merke, størrelse, farge, pris og gjerne kjennetegn. Eksempel: «Grønn Reflex kjeledress, str 86". Vare beskrivelsen er også en god hjelp til deg selv når du skal ha oversikt over solgte varer online. Alle varer må være merket med prismerke og strekkode som blir utdelt ved oppsett av hyllen.
Endring av pris på enkeltvarer
Ønsker du å endre prisen på en eller flere varer underveis i leieperioden endrer du prisen på "min butikk". Deretter må du skrive ut ny prislapp i selvbetjent-området og henge på den respektive varen.
Det er kun mulig å prise ned varen. Dersom du ønsker å heve prisen, må du legge inn varen på nytt.
Rabatt på din hylleplass
Er det ønskelig å ha salg på din hylleplass, kan du velge mellom 25% og 50% rabatt. Dette gjøres på "min butikk" under "bookinger". Dette blir registrert hos Loppeliten, som henger opp rabattskilt hver morgen ved åpningstid.
Varer uten prismerke
Varer som har mistet prismerke eller varer som dukker opp i butikken etter endt leieperiode blir plassert i «lost and found». Det er derfor viktig å være oppmerksom på dette hvis du ser at noen av varene dine er vekke, også etter endt leieperiode. Varene oppbevares i 14 dager på «lost and found» og vil deretter tilhøre Loppeliten som fritt kan donere eller selge varen.
Orden og påfyll på din hylleplass
For å øke sannsynligheten for salg er det viktig at hyllen din ser ryddig og fin ut. Derfor bør man ikke overfylle hyllen, men heller fylle på etter hvert som du ser det er solgt varer.
NÅR LEIEPERIODEN ER OVER
Nedpakking
Innholdet i hyllen skal pakkes ned senest 1 time før stengetid på leieperiodens siste dag. Når du skal pakke ned hyllen din må du ha med legitimasjon. Har du ikke mulighet til å pakke ned hyllen din kan du bestille nedpakking av personalet for 200,- ved å ta kontakt med butikken. Ved nedpakking må du henvende deg til kassen for kontroll. Har du ikke pakket ned hyllen i tide følger et gebyr på 400,- for nedpakking av personalet uten avtale. Vi oppbevarer varene i to uker, hvor Loppeliten deretter har rett på varene. Eventuelle gebyrer vil bli trukket fra din Loppeliten-konto.
Utbetaling
To ganger i måneden overfører vi dine opptjente midler til din bankkonto. Salg fra den 01-15 blir utbetalt den 30. Samme måned. Salg fra den 16-31 blir utbetalt den 15. Den etterfølgende måneden. Ligger utbetalings datoen ikke på en bankdag, blir pengene utbetalt førstkommende bankdag.
Krokatjønnveien 11A,
5147 Fyllingsdalen
Tel.: 55520055
Forretningsadresse:
Org: 833 302 612
Loppeliten Fyllingsdalen AS
Kråkenestoppen 33
5153 BØNES
Stavangerveien 32A,
4313 Sandnes
Tel.: 55520055
Forretningsadresse:
Org: 833 302 612
Loppeliten Sandnes AS
Kråkenestoppen 33
5153 BØNES
Barstølveien 60,
4636 Kristiansand
Tel.: 55520055
Forretningsadresse:
Org: 833 302 612
Loppeliten Kristiansand AS
Kråkenestoppen 33
5153 BØNES
Rundehaugen 19,
5412 Stord
Tel.: 55520055
Forretningsadresse:
Lille Mei AS
Org: 997 386 655
Rundehaugen 19
5412 Stord
Torgveien 15c
4016 Stavanger
Tel: 55520055
Forretningsadresse:
Jolly AS
Org: 932 618 931
Stemvegen 5
4050 Sola
Hjem
Slik fungerer det
Priser
Vilkår og betingelser
Om oss
Ofte stilte spørsmål
Lei hylleplass
Min butikk
Mandag til fredag:
10:00 - 20:00
Lørdag:
10:00 - 18:00